ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η πόλη και η κόκκινη φύση!

Η μάχη μεταξύ αστικοποιήσης και περιβάλλοντος!

Με τις υπέρυθρες εικόνες του ο φωτογράφος Βιθέντε Μουνιόζ (Vicente Muñoz) θέλησε να δείξει την επέκταση των πόλεων σε βάρος της φύσης.

Βαθιά κόκκινες συστάδες δέντρων «αιμορραγούν» ανάμεσα σε κτίρια σε αυτό το ζωντανό σύνολο εικόνων της πόλης του Γουαγιακίλ (Guayaquil) του Ισημερινού.

Η φωτογραφική σειρά «Sublimis» έγινε με στόχο να αποκαλύψει τον «αναπόφευκτο αγώνα του ανθρώπου ενάντια στη φύση» στο αστικό περιβάλλον.

Το έργο αποτελείται από 38 εικόνες που καταγράφουν κυρίως το Guayaquil, μια πόλη λιμάνι του 16ου αιώνα όπου μεγάλωσε ο Muñoz.

Οι φωτογραφίες παρουσιάζουν το αστικό περιβάλλον σε μουντούς τόνους, ακόμα και κίτρινους, ενώ το πράσινο εμφανίζεται ως έντονο, βαθύ κόκκινο.

Για να δημιουργήσει αυτό το αποτέλεσμα, ο Muñoz τράβηξε τις φωτογραφίες με έγχρωμο υπέρυθρο φιλμ επιδιώκοντας να καταγράψει με μεγάλη λεπτομέρεια τη βλάστηση, ενώ έγινε «ελάχιστο ρετουσάρισμα» στις εικόνες.

Ο φωτογράφος «απέκτησε το φιλμ μέσω δευτερογενών αγορών», καθώς τα περισσότερα υπέρυθρα φιλμ σταμάτησαν να παράγονται στις αρχές του 21ου αιώνα.

Ο Muñoz βρίσκει ομοιότητες μεταξύ της έλλειψης της ταινίας και του πράσινου στα αστικά περιβάλλοντα, μια επίδραση που αποδίδει στους αυξανόμενους πληθυσμούς και τις αλλαγές στο κλίμα.

Ο φωτογράφος, ο οποίος τώρα έχει έδρα το Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, «κρεμάστηκε» από ένα ελικόπτερο για να πάρει τα περισσότερα τα πλάνα από ψηλά και να απεικονίσει καλύτερα τη οικιστική επέκταση της πόλης.

Ο Muñoz χρησιμοποίησε μια κάμερα μεσαίου μεγέθους Mamiya 7, η οποία επέτρεπε μόνο 10 λήψεις ανά ρολό φιλμ, και έπρεπε να εξασφαλίσει ότι η υπέρυθρη ταινία διατηρείται στο σκοτάδι όταν την αλλάζει.

Για να προσθέσει επιπλέον λεπτομέρεια στη σειρά, ο φωτογράφος εκτύπωσε τις εικόνες με την τεχνική εξάχνωσης, η οποία χρησιμοποιεί θερμότητα για τη μεταφορά χρωμάτων σε μέταλλο.

Χρησιμοποιείται συνήθως για τη δημιουργία πιο περίπλοκων εικόνων και – σε αυτήν την περίπτωση – βοηθά να αποδείξει το φυσικό περιβάλλον σε μεγαλύτερο βάθος και λεπτομέρεια.

Η φωτογραφική σειρά πήρε το όνομα «Sublimis» από τον «Vir Heroicus Sublimis» ένα επτάμετρο κόκκινο καμβά ζωγραφικής που δημιουργήθηκε στα μέσα του αιώνα από τον Αμερικανό καλλιτέχνη Μπάρνετ Νιούμαν (Barnett Newman).

Πηγή: De Zeen / Επιμέλεια Snoopιt24

Advertisements

Αν έχετε κάποιο σχόλιο να κάνετε, γράψτε το...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.