ΤΕΧΝΗ

Τα πηρούνια της παγκόσμιας ελίτ!

Πηρούνια με τα οποία έχουν φάει οι πιο πλούσιοι και ισχυροί άνθρωποι του κόσμου, αποτελούν τη συλλογή ενός καλλιτέχνη που εργαζόταν ως σερβιτόρος σε ξενοδοχείο πολυτελείας της Αυστραλίας.

Ο Βαν Τ. Ραντ (Van Τ Rudd) από τη Μελβούρνη, χρειάστηκε 15 χρόνια για να μαζέψει τα ασημένια πηρούνια από το ξενοδοχείο των πέντε αστέρων, όπου δούλευε για να επιβιώσει. Τα πηρούνια της ελίτ, έχουν ακόμα επάνω τους υπολείμματα τροφών και το σάλιο των υπερπλουσίων, ανάμεσα στους οποίους ο πρίγκιπας Χάρι, ο Μπράνσον, ο Μέρντοχ, η Χίλαρι Κλίντον.

pirouni5

Ο Rudd αναγκάστηκε να δουλέψει στη βιομηχανία του τουρισμού για πολλά χρόνια. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, κατέληξε να εργάζεται ως σερβιτόρος. Όμως, με τον καιρό οι περικοπές στους μισθούς και οι χαμηλές αποδοχές, τον έκαναν να αγανακτήσει, όταν μάλιστα εξυπηρετούσε την παγκόσμια ελίτ.

Ο Rudd περιγράφει την τότε εργασία του ως πολύ μηχανική, αλλά υπήρχε έντονος θυμός μέσα του και αποστροφή για τους πλούσιους πελάτες, καθώς αυτός και οι συνάδελφοι του εργάζονταν σκληρά για να τους εξυπηρετήσουν, ενώ ο ίδιος πήγαινε στο σπίτι του πεινασμένος και χωρίς να έχει χρήματα για το νοίκι του. Τότε, του ήρθε η ιδέα, την οποία αποκαλεί «αντίστροφη λεηλασία». Δηλαδή, την εκ νέου ανάληψη, αντί για κλοπή.

pirouni1

«Αυτό το έργο αιτιολογείται λαμβάνοντας υπόψη τον τεράστιο πλούτο που βρίσκεται στα χέρια του 1% του πληθυσμού της Γης, και την κλοπή που έγινε μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης», λέει ο Rudd. «Θέλω να πω, μια απλή ματιά στις διαρροές των Panama papers δίνει μια εικόνα για το πόσα τρισεκατομμύρια δολάρια έφυγαν μακριά από μας, σε φορολογικούς παραδείσους. Έτσι, τι είναι μερικά πιρούνια;»

Ο Rudd χρειάστηκε δύο χρόνια σκέψης για να εκθέσει τα πηρούνια, καθώς θεωρούσε πως έπρεπε να αποτελεί η παρουσίαση τους ένα σχόλιο πάνω ταξική διαίρεση της κοινωνίας και όχι μια ρηχή απεικόνιση τους, ως «αναμνηστικά». Μίλησε με ανθρώπους των τεχνών καθώς και μερικούς ακτιβιστές κοινωνικής δικαιοσύνης, για να πάρει την απόφαση να κάνει έκθεση.

pirouni2

«Θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί με κάποιο τρόπο, το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου της τέχνης χρηματοδοτείται ή τουλάχιστον έμμεσα, επηρεάζεται από το 1%», προσθέτει ο Rudd, που περιγράφει τα πηρούνια της ελίτ ως πράξη πολιτικής και οικονομικής διαμαρτυρίας. Παράλληλα, εκτιμά πως έτσι γίνεται μια «μικρή σφήνα» στην κλειστή λέσχη των υπέρ-πλούσιων, που πολλοί άνθρωποι δεν ξέρουν ότι υπάρχει.

«Γι ‘αυτό ήταν σημαντικό να διατηρηθεί το σάλιο και τα ψίχουλα των χρηστών των πιρουνιών», εξηγεί. «Για να πάρουμε ένα μικρό κομμάτι της ζωής τους, αντί να τα παίρνουν όλα από εμάς. Πετούν με τζετ σε όλο τον κόσμο και τρώνε αυτά τα γεύματα των πέντε πιάτων, χωρίς καν να σκέφτονται ότι το φαγητό αυτό μπορεί να ταΐσει τους φτωχούς», λέει ο Rudd.

pirouni6

Ο Rudd καταλαβαίνει γιατί ορισμένοι τομείς των μέσων ενημέρωσης επικεντρώνονται στην πλευρά «αναμνηστικά των πλουσίων», αλλά ελπίζει ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων να  βλέπει την έκθεση του ως μια δράση διαμαρτυρίας, που αναμιγνύεται με τη δημιουργικότητα.

pirouni

«Τα πλουσιότερα κράτη κατά τη διάρκεια των τελευταίων αιώνων έχουν χτίσει αυτοκρατορίες από λεηλασίες των πόρων των υπανάπτυκτων χωρών, και σε πολλές περιπτώσεις γεμίζουν τα μουσεία τους με κλεμμένα αντικείμενα. Η συλλογή με τα πηρούνια ελπίζουμε ότι θεωρείται ως μια μικρή χειρονομία σε αντιστροφή αυτού του γεγονότος», λέει χαρακτηριστικά.

(με πληροφορίες και εικόνες από Creators Project)

Advertisements

Κατηγορίες:ΤΕΧΝΗ

Tagged as: ,

Αν έχετε κάποιο σχόλιο να κάνετε, γράψτε το...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s